söndag 19 oktober 2008

true reflections.

va underbart det känns att ha på sig vanliga kläder och lite smink!
nästan så jag glömmer att jag ser ut som en plockad kyckling i huvet, omg.
idag har jag iallefall varit hos min kära mormor och ätit mat :)

jag började mitt nya liv igår = ingen cola. inga chips.
inget godis. INGEN MC DONALDS
det beror på att veckan som gått
inte påverkat min vikt så bra, haha.
har suttit hemma själv framför tv'n
och svullat i chips och cola hela veckan.
och eftersom att min pappa är så jävla snål
och min mamma är fattig som fan kan jag inte
köpa gymkort den här månaden heller.
jag funderade ett tag på gi,
men kom på att då får jag inte ens äta makaroner.

jag blir så irriterad på far min.
han hade ett jobb där han tjänade bra.
nu har han ett jobb där han tjänar ännu bättre.
han har råd att bjuda sina vänner på middag för ungefär 2 lax.
han har råd att köra en dyr BMW.
han har råd att åka till italien, själv.
han har råd med en systemkamera, men han har inte råd med mig.
nu låter det som att jag bara bryr mig om min pappas pengar.
men visst, jag tycker om honom. men varför ska jag bry mig mer
när han aldrig har brytt sig om mig?
han har aldrig velat umgås med mig.
kom han på min avslutning? nä, det gjorde han inte.
har han nånsin varit på min avslutning? nä, jag tror inte de.
var han nöjd med mina betyg? (265p) nä, det var han inte.
hans kommentar till mina betyg var;
"ännu ett bevis till att du måste jobba hårdare."
är han nånsin nöjd med mig överhuudtaget? svar: nej.
om jag inte är bäst i det jag ska göra, duger det inte.
jag är så jävla trött på det att jag har slutat höra av mig.
och om inte jag hör av mig, gör han de då? nejnejnej
sen skyller han på mig: "det var längesen du va här, du
struntar i din gamla pappa nu för tiden"
ja, jag struntar i dig. såsom du har struntat i mig.

jag blir irriterad på mig själv också. jag har aldrig, verkligen aldrig
sagt till min pappa vad jag egentligen tycker.
alltid funnit mig i vad han säger och vad han gör.
varför? jag tror att jag är rädd. jag är rädd för min pappa.
inte så att jag är rädd att han ska slå mig eller något,
men rädd för vad han ska tycka.
rädd för att aldrig vara bra nog.
jag har väldigt höga krav på mig själv och jag tror att
det har bidragit en hel del.
nog om detta.

_____________________________________________

imorgon blire praktik & mormor.
på tisdag sticker mamsen igen,
nån som har lust att joina mig nattetid?
HERRÅ.

1 kommentar:

Anonym sa...

känner igen mig där, min pappa är likadan, blir aldrig nöjd över det jag gör i skolan. när jag kommer hem och vill höra hur stolt han är över mina prestationer i skolan får jag istället bara höra hur mkt jag kunde gjort bättre osv, sånt suger verkligen.