torsdag 26 februari 2009

jag är tyngdlös, svävar på moln.

hejsss!
mitt lov är nästan slut, mamma fyller år,
jag är pank, robin har åkt hem, elin är ledsen,
jag har ont i ryggen & jag behöver klippa mig.

känslor är svåra att beskriva med ord,
men just nu känns det som en blandning
av en snöboll i ansiktet &
pirret i magen när man lekte pussleken.
jag är kär i dig.
ni som känner mig vet att jag säger så för ofta.
men det är på riktigt,
för idag när jag hostade kom det upp en fjäril.

elin åhlen, jag vet att du har de jobbigt just nu.
jag är en av få som kan säga att jag förstår dig
utan att ljuga. min knullgris är inte lika många
mil bort, men dock. du missade när jag totalt
ÄGDE i bowling härom kvällen, inte koolt.
ryck upp dig & ring mig nåndag.
jag tänker på dig, drling!

förutom att äta för mycket popcorn
och ha ångest över att behöva sova själv,
har jag denna kväll diskuterat med en klok vän.
men det hela spårade till sist ur
och resulterade i sisådär 300 din-mamma-skämt.
(jag saknar gulli lite grann)

GODNATT

Inga kommentarer: