torsdag 5 mars 2009

mens.

den här dagen i mitt hjärta!

vaknade klockan sex hemma hos rumpin och
märkte att jag hade fått mensss. PANIK
utifall de va i hela sängen, men de vare inte (TUR).
satte mig på tåget till skolan och somnade. vaknade
av att en gubbe smygtittat på min biljett och sett vart
jag skulle och pillade på min axel, som tur va eftersom
vi redan va i södertälyeah.
tacktack! gick av tåget och ramlade nästan i rulltrappan inför alla.
hann med bussen iallefall men glömde att säga grattis till janina.

kom till skolan och fick vänta på gulli. gulli var seg så vi kom försent.
fick suuuuuuper mensvärk på andra lektionen men kunde inte
få en jävla alvedon utan att traska över till akuten och hämta.
så där satt jag och kved, gjorde en exceluppgift på datakunskapen.
inte koolt. hade lunch, spillde brunsås på mina byxor.
sen bild i tre timmar, tro de eller ej men de va faktiskt kul.
gjorde en gipsneger. självporträtt trorja de kallas.

efter bilden upptäckte jag att jag hade en finne på ryggen.
när vi slutat tidigare gick jag och janina till bussen
för att hinna med en timme tidigare tåg. bussen kom och stannade
men dörrarna öppnades icket. en rutten busschaufför berättade
genom högtalarna att han inte tänkte öppna heller för bussen var full
av stinkande pensionärer och de fanns inte plats för fler,
stinkande ungdomar. (han sa inte stinkande)
SYNDDD, för de betydde att vi skulle missa tåget.
arg som fan ringe jag min lärare som gick med på
att skjutsa hem oss. tacktack! vart på bättre humör
när jag fick skjuts och allt. gick till konsum och köpte en
chokladkaka. (superbra mot menvärk)

fick halvspringa till bussen men när jag kom fram vare massa folk
som stod vid hållplatsen så jag satte mig och väntade och väntade
och väntade lite till. efter tjugo minuter kommer bussen och
busschauffören är fett otrevlig och säger att han kollat fel.
kul. jag hann inte träna.

kommer hem. mamma vill prata och de slutar
som vanligt med att vi bråkas. hon har gått nu
och här sitter jag med min choklad som jag inte
hann träna bort bara för idioten som körde buss.

JAG GLÖMDE att robins bildelar inte kommit (som han beställde
i lördas) vilket betyder att han inte kunde komma hit heller.
OCH att jag har grammatikprov imorrn. så om nån är bra på
konjunktioner & kan förklara vad supinum är, ring mig.

ARG SOM FAN.

Inga kommentarer: