fredag 18 september 2009

bkändisdjungel & djurplågeri.

jag har två saker att ta upp;
1. "catarina med c" i kändisdjungeln stör mig.
hon klagar heeela tiden på ungefär allting.
varför har hon tackat ja till att vara med i programmet
överhuvudtaget? svar: för att hon är en B(dubbelB)kändis
och kunde inte tacka nej när hon fick en chans att synas
och höras lite mer. men när hon väl tackat ja så borde hon
inge klaga tycker jag. pinsamt att jag ens tittar på de.

2. i vietnam (säkert på dom flesta ställena i sydostasien),
spärrar folk in björnar i små, små burar och tömmer dom
på galla. dom kör kanylen rätt in i levern och drar
ut gallan. björnarna skriker av smärta & man ser i
deras ögon att dom vill dö. tänkte lägga upp videon
men den är för hemsk att visa. har förresten förträngt länken.
gallan "behövs" för att tillverka medicin men det värsta
är att man kan tillverka samma ämne som finns
i björnarnas galla på kemisk väg.

på tal om djurplågeri & kändisdjungeln så tycker jag
heller inte att det är okej att mixa ihop massa djur
till "drinkar" bara för att några nötter som anmält sig
till en sjuk tv4serie ska dricka de för att få mat..
dom kan lägga ner hela programmet, tycker jag.
fast ändå så sitter man där i soffan och tittar på när
en bitchig hovreporter äter rå varanpenis.

människan är bra lustig.

2 kommentarer:

belma sa...

HATA catarina med c. hemsk människa! stör mig på henne varje gång man tittar på det där skitet. haah

nathalie sa...

hah, ja verkligen. fattar inte ens varför hon är med där?