torsdag 28 januari 2010

yummie!

jag vill bara meddela att det här har varit en av
dom värsta dagarna i mitt liv.
ungefär halv elva traskar jag upp till familje doktorerna.
kommer fram till receptionen för att "anmäla min ankomst".
- jahaaaa.. nathalie markström.. du ska göra ett AVBFÖRINGSPROV
idag va? (sådär lagom högt utöver väntrummet)
- ehehee.. ja.
- jahaaa.. men du har ju inte tid förrän halv fyra!
- ehehee.. nähä.
- men vi kan nog ta dig nu ändå.

går in till dr. meltzvina lager och berättar hur min mage mår.
efter att hon klämt sönder mina inälvor är det dags för labbet
och där väntar ett blodprov. YES, min favorit.
sätter mig i en stol som ser ungefär likadan ut som en stjärtundersökningsstol.
- jag är jäääävligt spruträdd så göre fort.
- jaja.. det är kommer gå jättebra!
sekunden efter har jag ett crackstrap runt armen.
- nu får du tänka på nånting annat.. något roligt!
jaha, jaa.. jo, men det är ju lätt.
ett stick. jiihu, jag klarare!
nää.. då har kärringfan stuckit fel och måste göra om
och jag svimmar när jag ser nålen, hahah.

efter uppvaknandet och lite vatten så får jag "hemläxa".
- den här lilla topsen ska du föra in i analen innan du har torkat
dig och så vill jag ha två till tre skedar avföring i de här röret.
(jag fick en plastsked) kan du prestera nu?
jamenvisst. resten får ni fantisera om.

Inga kommentarer: