torsdag 4 mars 2010

back from españa!

tjululuu!
kom hem från spanien inatt och är skapligt sliten..
magen är mycket sämre och jag har sovit bort hela
den här dagen.

iallefall så åkte vi ner i lördags, lagom bakfull efter liisas fest.
att det va turbulens i 2 av 4 timmar gjorde inte saken bättre.
PLUS att jag fick sitta själv, omringad av kineser som käkade torkad fisk.
när vi kom fram var klockan rätt mycket så vi gick ut och käkade.
efter maten droppade vi några vid hotellet och jag, melina
och mia gick på the little duke och tog en bärsa.

söndag:
vi vaknade upp på hotellet (som för övrigt var ganska okej)
och gick ner i "cafeterian". det var rena alkisbaren..
tänk er OT (i strängnäs) fast fem gånger värre.
klockan halv nio på morgonen satt de skitiga pundare
och drack rom och cola. våran frukost var inte heller någon
höjdare; en croassiant (stavning?)
efter frukost gick vi ut. hela dagen gick vi förresten..
när vi kom tillbaka till hotellet var mina fötter som två stora blåsor.
på kvällen gick vi ut och käkade paella. inte de godaste jag ätit..
efter de gick jag, mamma, mia och melina ut och kolla läget
på olika klubbar. de va heeeeelt dött. allting var antingen stängt
eller så vare en klamydiagrotta/sambaställe.
besvikna gick vi hem och sov.

måndag;
vaknade upp av strålande sol :D
tog på mig sommarklänningen och gick med
dom andra ner till hamnen efter frukosten
och där blev vi sittandes hela förmiddagen.
på lunchen gick vi till en restaurang som låg precis vid stranden.
när vi hade ätit ville mamma gå ner och känna på vattnet.
efter ett tag när vi gått på stranden såg vi en "fisk"
som sprattlade hur mycket som helst på ytan.
när vi kom närmare såg vi att det inte va en fisk utan en fågel.
och djurvän som man är sprang jag ut i vattnet (som var SVINKALLT)
och räddade den. det va en liten undelatbebis som jag döpte till åke!
efter att ha gråtit en skvätt för att jag inte fick ta med mig åke hem
gick jag hem och tjurade. dom andra kom efter och berättade
att åke hade flugit iväg och satt sig i en buske..

eftersom att resan va för att fira mammas 50årsdag
hade jag den ultimata presenten.
mamma gick ögonbindel och jag och carro ledde henne
till bärliggande tatueringsstudio.
jag hadebokat tid på morgonen till ögonbrynspiercing :D
mamma höll på att svimma flera gånger men hon gjorde
det iallefall så nu sitter den där! :D hihihuhuhu

tisdag;
ruttet väder och en lång jävla siesta.
vi gjorde nästan ingenting, drack irish coffe
och gick i ett asdåligt köpcentrum.
köpte ett par tights från h&m och en tröja..
åkte till flüget vid sex and that's it.

bilder kommer så fort jag kan lägga in dom på datorn..

Inga kommentarer: