måndag 16 januari 2012

på tåget tillbaka.

jag älskar att kolla på & kommentera folk. tråkigt när man är själv dock men tänkte skriva ner mina kommentarer här istället för att fördriva tiden;
en kärring i 50årsåldern (ta inte illa upp mami, man är bar så mkt kärring som man ser ut/känner sig) klev precis på tåget. ni vet en sån människa som går igenom en kris eller nått & tror att hon är tjugo igen. alldeles för tajta brallor så man ser allt som väller ut, lite för kort kofta för den typen av kroppsbyggnad, virkad illröd halsduk & en kort skinnpaj. säkert jättefint på någon annan. MEN som man så fint säger i detta land, 'pricken över i:et' är hennes mössa. (som för övrigt är nertryckt över ett flottigt hår som inte blev till sin fördel i mössfrilla) det står 50% kött & 50% böna på mössan. snälla hjälp mig nu, böna.. är inte de vad man brukar kalla typ kändissnygga människor? jag menar inte att jag anser mig snyggare eller mer bönaktig än henne men jag skulle heller aldrig ta på mig en bönmössa. inte köttmössa heller för den delen, vafan menar hon med de liksom.. 50% kött? typ baklägg, biff, fransyska? OM jag någon gång känner mig tvungen att ta på mig något sådant ska de stå 50% innanlår & 50% brysselkål eller aubergine kanske.. förslag?

Inga kommentarer: