torsdag 16 oktober 2008

rök dig död, bitch.

dagen började med chokladpannkakor och sly.
hyfsat bra start men nu har jag börjat fått skavsår i tummarna.
jag vill inte vara sjuk längre!
plus att jag fått hosta. låter som en tant som rökt
non-stop i 90 år så fort jag försöker andas.

rökning dödar. det står varningstexter på varenda
paket i sverige men ändå är man så jävla korkad
så man sätter sig frivilligt och andas in skiten.
jag är rökare. jag är dum. dum.i.huvudet.
min kusin har cancer. hon kämpar varje dag för
att överleva en sjukdom som jag orsakar mig själv
genom att röka dom där "nödvändiga" cigaretterna varje dag.
visst har jag försökt sluta och visst har jag inte rökt så länge.
alla andra klarar det ju, varför skulle inte jag kunna.
det handlar inte om att klara av att sluta röka,
det handlar om att vilja sluta röka. jag vill helt
enkelt inte sluta tillräckligt mycket.
nu låter jag verkligen som en mes.
men det är lite som att förlora en vän.
tänk er; vi sitter och väntar på bussen helt själva,
ingen att prata med - vi tänder en cigarett - sällskap - tidsfördriv.
vi går ut några kompisar, står och röker och pratar - sällskap - umgänge.
vi är arga - tänder en cigarett - en vän som lugnar.
glöm inte den underbara ciggaretten precis efter frukost!
m.e.s. jag ska sluta röka!
... snart.

jag har inte träffat min bästa vän på jättelänge.
sisådär en vecka, kanske mindre.
hoppashoppashoppas hon kommer imorgon!
fast det är dumt egentligen, själviskt.
kanske smittar henne med min tant-hosta bara
för att jag vill träffa henne.
skitsamma, det får hon ta.
johanna maria krigholm, du är bäst <3

nu blire mc donalds för tredje gången
den här veckan. mamma är nog tankeläsare.
HERRÅ.

Inga kommentarer: